حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

نگرانی صلیب سرخ از وضعیت مردم افغانستان در زمستان پیش‌رو

  • کد خبر: ۱۳۳۷۰۷
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
نگرانی صلیب سرخ از وضعیت مردم افغانستان در زمستان پیش‌رو
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان هشدار داد که با فرا رسیدن فصل زمستان شرایط انسانی در این کشور وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ایلوا فیلون» رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان اظهارداشت: با فرا رسیدن فصل زمستان شرایط در افغانستان وخیم‌تر خواهد شد و برای رسیدگی به نیازمندان در این کشور به حمایت‌های قوی بین‌المللی نیاز است.

وی در گزارشی گفت: در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در افغانستان به مواد غذایی کافی دسترسی ندارند و همچنان بیش از ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

صلیب سرخ ابراز نگرانی کرد بحران انسانی در افغانستان میلیون‌ها نفر را به فقر و تنگدستی سوق خواهد داد.

«فیلون» گفت: زنان و کودکان یتیم بدترین آسیب‌دیدگان بحران بشری کنونی در افغانستان هستند و در بسیاری از موارد قادر به خوردن یک وعده غذایی مناسب در روز نیستند.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به ۱۹ میلیون نفر، سطوح بالایی از عدم مصونیت غذایی را در افغانستان تجربه می‌کنند و بیش از ۳۴هزار کودک مبتلا به سوتغذیه شدید در سال جاری میلادی در مراکز درمانی بستری شده اند. از سوی دیگر، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل با توجه به وضعیت کنونی افغانستان تخمین می‌زند که تا نوامبر سال جاری میلادی بیش از ۱۳ میلیون نفر در شرایط بحرانی و نزدیک به هفت میلیون نفر در شرایط اضطراری غذایی قرار گیرند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->